Microsoft-opkøbsdramaet fortsætter, da Activision-datterselskabets QA-team stemmer for at organisere sig – GeekWire

20
Microsoft-opkøbsdramaet fortsætter, da Activision-datterselskabets QA-team stemmer for at organisere sig – GeekWire
(Activision pressebillede)

Kvalitetssikringsafdelingen i Wisconsin-baseret Call of Duty Udvikler Raven software har stemt for at organisere sig, hvilket kan påvirke dets moderselskab, Activision Blizzard, med potentielle ringvirkninger for Microsofts Activision-opkøb og for videospilindustrien som helhed.

Raven QA’s skridt til at organisere sig startede i januar sidste år, efter at omkring en tredjedel af dets team var det afskediget i begyndelsen af ​​december 2021. Holdet, der blev ramt af fyringerne, var primært ansvarligt for at teste den gratis-to-play-mobiltitel Call of Duty: Warzonesom angiveligt tjente Activision Blizzard lige så meget som 5,2 millioner dollars i omsætning om dagen i 2021.

Fyringerne fulgte også måneder lange løfter om øgede lønninger. Mange af de berørte arbejdere blev bedt om at flytte til Ravens hjemby Madison, Wis., uden økonomisk bistand fra Raven eller Activision Blizzard.

Det resulterede i, at 60 medarbejdere hos Raven deltog i en strejke den 6. december 2021. Strejken blev efterfølgende løst den 22. Jan med meddelelsen om, at QA-teamet havde til hensigt at organisere sig.

Fagforeningens afstemning blev afholdt mandag morgen via brevstemmesedler indleveret på Milwaukee-kontoret i National Labor Relations Board, og vedtaget 19-3. Den nye fagforening, der opererer under navnet Game Workers Alliance, vil nu indgå i kontraktforhandlinger med Activision Blizzard.

Dette markerer den anden store fagforeningsbevægelse i et nordamerikansk videospilfirma (den første ser ud til at have været det ved Vodeo Games i december 2021), og den første i højbudgettet, højsynlighedsdelen af ​​branchen, som ofte omtales af baseballudtrykket “AAA.”

Activision Blizzard har på sin side bekæmpede fagforeningsfremstødet fra starten, via interne personalememoer og et mislykket andragende hos NLRB. Som svar på dagens afstemning udtrykte en repræsentant for virksomheden beklagelse, hvornår taler til Washington Postog sagde, at “en vigtig beslutning, der vil påvirke hele Raven Software-studiet på omkring 350 mennesker, ikke bør træffes af 19 af Raven-ansatte.”

Dette vil sandsynligvis være en seismisk begivenhed i den amerikanske videospilindustri, især hvad angår QA. Vildtprøvning ses ofte som et engangsjob i marken og drives ofte ud til entreprenører eller vikarer på trods af dens overordnede betydning for produktionen.

Activision Blizzard og Raven Software er kun berømte eksempler på et endemisk problem. Hvis Ravens QA-team kunne tage på mod sit moderselskab på milliarder dollars og vinde, er det muligt, at dette kan være gnisten, der sætter gang i udbredte fagforeningsdrift i hele Nordamerika.

Ydermere tjener Raven Software-kontroversen som et eksempel på de problemer hos Activision Blizzard, som Microsoft vil blive tvunget til at konfrontere, hvis og når dets opkøb af virksomheden bliver endeligt.

Dette opkøb, en handel på 68,7 milliarder dollar, der øjeblikkeligt blev det største køb i Microsofts historie, da det blev annonceret i januar, ville give Microsoft kontrol over nogle af de højest profilerede franchises og udviklingsstudier inden for amerikansk spiludvikling.

Den aftale bevæger sig i øjeblikket gennem antitrust-gennemgang hos Federal Trade Commission og har nået et punkt, hvor Microsofts Brad Smith for nylig kaldt “begyndelsen af ​​midten”.

Ravens vellykkede fagforening er ikke det værste, der kunne være sket her. Faktisk var det længe undervejs, og hvis Raven QA ikke havde taget rattet her, kunne det have været en række andre afdelinger hos et dusin andre udviklere. Der har været nok fagforeningssnak inden for spiludvikling og relaterede områder i løbet af de sidste fire år til, at det var et spørgsmål om hvornår og hvor, ikke hvis.

Problemet er, at Raven, når han reagerer på en uholdbar situation, fungerer som endnu et eksempel på den dybt rodfæstede dysfunktion i hjertet af Activision Blizzard. Dette inkluderer flere retssager om seksuel chikane, hvoraf den ene var afregnes i marts for 18 mio, og et gradvist “hjerneflugt” hos Blizzard, der har efterladt mange af deres franchises i dårlig stand. Når og hvis opkøbet endelig går igennem, kan Microsoft have en masse arbejde på hånden for at rehabilitere Activision Blizzard, hvis det overhovedet er værd at gøre.

lignende indlæg

Deja un comentario