Microsofts ‘uddybede partnerskab’ med Unity Technologies har til formål at udvide spildesignværktøjssæt – GeekWire

19
Microsofts ‘uddybede partnerskab’ med Unity Technologies har til formål at udvide spildesignværktøjssæt – GeekWire
(Microsoft-billede)

Virksomheden bag et af de mest populære spiludviklingsværktøjssæt har indgået en aftale om at bruge Microsoft Azure som sin officielle cloud-partner.

Unity Technologies, med hovedkontor i San Francisco med kontorer i Vancouver, BC og Bellevue, Washington, er bedst kendt for sin eponyme licenserede spilmotor. Siden 2008 har Unity været et populært valg til hobby-, amatør- og professionel spiludvikling.

Selvom det ikke er den mest højlydte meddelelse, der kommer ud af Microsofts spildivision, har virksomheden foretaget en masse væddemål, både over Xbox-projektets historie og i de seneste måneder, der har til formål at udvide den overordnede tilgængelighed af udvikling.

Selvom du ikke kender navnet, har du sandsynligvis spillet mindst et spil der blev bygget med Unity. Populære eksempler fra dette års udgivelseskalender omfatter PowerWash Simulator, V Rising, Tunika, Raft, og Nickelodeon All-Star slagsmål.

I henhold til vilkårene i den nye aftale, som blev annonceret via den officielle Microsoft-blogvil Unity bruge Microsofts Azure cloud-tjeneste til at drive sin produktion af 3D-oplevelser i realtid, som kan gælde for både udvikling af videospil og andre industrier, der har brug for realtidssimuleringer.

Dette giver, i hvert fald på papiret, mindre udviklere mulighed for at få nem, billig adgang til kraftige maskiner og/eller dyre programmer via Azure cloud-tjenesten.

Denne aftale uddyber også et allerede eksisterende partnerskab mellem Unity og Microsoft, som har til formål at gøre det nemmere for skabere, der bruger Unity til at udgive deres spil til både pc og Xbox-platformen.

“Med denne aftale går Microsoft og Unity sammen for at styrke skabere og gøre det nemmere for dem at bringe deres spil til Xbox, Windows PC eller ind i virtuelle verdener på andre platforme,” sagde Sarah Bond, Microsoft CVP for spilskaberoplevelser og økosystem, i en pressemeddelelse.

Marc Whitten, en Unity senior vicepræsident – ​​og tidligere Xbox-chef – tilføjede: “Vi mener, at verden er et bedre sted med flere skabere i den, og vi ved, at dette er en overbevisning, Microsoft deler.”

Dette følger op på martsdebuten af ​​Microsofts [email protected]ærktøjssæt sammen med Azure Game Development Virtual Machine, som tilbyder lignende fordele for udviklere, der arbejder med forskellige værktøjssæt som Unreal Engine.

Med [email protected], der dækker Unreal og den nye aftale med Unity, arbejder Microsoft aktivt med skaberne af to af de mest populære spildesignværktøjssæt for at få flere uafhængige studier ind i udgivelsesspillet.

lignende indlæg

Deja un comentario